اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

گسترش سطحی مشهد نسبت به نقطه کانونی آن درست و دقیق نیست

  • کد خبر: ۱۹۲۱۳۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
گسترش سطحی مشهد نسبت به نقطه کانونی آن درست و دقیق نیست
استاندار خراسان رضوی گفت: گسترش سطحی مشهد نسبت به نقطه کانونی آن که بارگاه امام رضا(ع) است، درست و دقیق نیست و این موضوع مسئله‌ای جدی محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوب‌علی نظری امروز، ١١ آبان ماه، در اختتامیه شصت‌ونهمين نشست مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی كلان‌شهرها و مراكز استان‌ها که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد شهدای مردم غزه و همه کسانی که در خط مقدم مقابله و مبارزه با باطل و دنیای استکبار قرار گرفتند، شهدای حماس و همه کسانی که با صبر و مقاومت و مبارزه از حق در حال دفاع هستند.


وی با اشاره به اینکه مشهد پایتخت دل‌ها و پایتخت معنوی ایران اسلامی و متعلق به همه شوراهای اسلامی در سراسر کشور است، افزود: همه اتفاقاتی که می‌افتد و تصمیم‌گیری‌هایی که چه به صورت نرم‌افزاری چه به صورت سخت‌افزاری به سرانجام می‌‌رسد، به نوعی همه در آن شریک هستند؛ هر جا دل در آنجا باشد همه در تصمیمات و اقدامات و در آن فضا نیز شریک هستند. لذا از نظر ما بسیار مهم است با این اتصالات دلی، قلبی و اعتقادی و معنوی کمک شود این شهر همان‌گونه که همه می‌خواهند و در شأن این شهر و فلسفه وجودی آن، محقق شود. 

وی با اشاره به اینکه در مشهد چهار مسئله اصلی وجود دارد که باید در این گفت‌وگوها و تبادل نظرات به آن رسیدگی کرد، ادامه داد: باید شورا و شهرداری مشهدمقدس و به صورت عام همه مسئولان استانی کمک کنند تا بتوانیم از زائران میزبانی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله و مشکل اول در مشهد حوزه شهرسازی این کلانشهر است، ادامه داد: در گسترش سطحی، ارتفاعی، معماری و معابر به نظر می‌رسد در اتصال فرهنگ رضوی و از دریچه وجودی این شهر لازم است کمک شود تا در مسیر اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: گسترش سطحی مشهد نسبت به نقطه کانونی که بارگاه امام رضا(ع) است، درست و دقیق نیست و این موضوع به عنوان مسئله جدی محسوب می‌شود. مشهد متعلق به امام رضا(ع) و بارگاه اوست و دارای نقطه کانونی و مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله دوم حاشیه شهر است، گفت:  شاید مشهد بزرگ‌ترین حاشیه شهر را در بین شهرهای دیگر داشته باشد، لذا باید مسئله حاشیه شهر حل شود که این کار در گرو کمک همه صاحبان نظر و صاحبان عمل است. در هر نقطه‌ای نسبت به این اتفاقات از جمله حاشیه شهرها حساسیت داریم و باید برطرف شود. در مشهد در حد اعلا مسائل و مشکلات باید موردنظر قرار بگیرد و به آن‌ها پرداخته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مسئله سوم که ورود زائران به مشهد است، ادامه داد: امروز از نظر اقامت، حمل و نقل و سایر خدمات شهری مشکلاتی را در مشهد داریم. برای دسترسی آسان، ارزان و در اسرع وقت زائران و همچنین مجاوران به بارگاه امام رضا(ع) باید فکری کرد.

وی ادامه داد: وقتی که ما مواجه هستیم با مقاطع اوج حضور زائران، مشکلات زیادی از جمله اقامت رخ می‌دهد. تخت‌های رسمی ما در مشهد حداکثر ١٢٠ هزار تخت است که نسبت به ورود زائران این چه نسبتی است؟ تا کی بناست که مسکن و اقامت‌های اضطراری و موقت داشته باشیم؟ این موضوعی است که باید در سطح ملی فکری برای آن شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مسئله چهارم که مهم است وسایل نقلیه برای رفت و آمد زائران است و باید ظرفیت وسایل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را افزایش دهیم. این مسئله باید به صورت مشترک در دستورکار شوراها و سطح ملی به صورت جدی موردنظر و توجه قرار گیرد. امروز نگاه و ایده این است و تلاش می‌کنیم زمینه تحقق را مهیا کنیم .

وی گفت: توسعه مشهد به سمت شرق است و حاشیه شهر بیشتر به آن سمت سوق داده شده است و باید مسئولان و صاحبان طرح که اشراف دارند به موضوعات آن رسیدگی کنند و حاشیه شهر اصلاح شود. امکان و ظرفیت اقامت زائران را به صورت گسترده فراهم کنیم تا تشرف به حرم در حد یک ربع تا بیست دقیقه باشد و حمل و نقل را سریع‌تر کنیم و این‌ها مطالبی است که با گفت‌وگوها در حال بررسی است.

نظری اضافه کرد: اگر تأکید داریم موضوع آزادراه حرم تا حرم به سرعت حل شود برای آن است که ٨۵درصد زائران از راه‌های زمینی استفاده می‌کنند. امیدواریم در این نشست‌ها و تبادل نظرات برای مشهد و همه کشور همه زمینه‌ها به خوبی فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->